مباحث مربوط به سیستم انتقال قدرت (کلاچ,گیربکس,دیفرانیسل) آردي و روا - صفحه 3
کاربری
کاربر گرامی به انجمن تخصصی خودرو تیونینگ ایرانیان خوش آمدید . اگر این نخستین بازدید شما از سایت است , لطفا ثبت نام کنید:
تبلیغات (سفارش)
banner banner banner banner

هدف از ايجاد تاپيک :

صفحه 3 از 28 نخستنخست 1234567891013 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 21 به 30 از 272

نمایش : 42800 , پاسخ ها : 271
موضوع: مباحث مربوط به سیستم انتقال قدرت (کلاچ,گیربکس,دیفرانیسل) آردي و روا

  1. #21
    کاربر انجمن کاربر انجمن
    تاریخ عضویت
    تیر 1392
    خودروی من
    روآ سال 89
    نوشته ها
    74
    تشکر
    17
    تشکر شده 17 بار در 17 ارسال
    نوشته اصلی توسط bahman aga نمایش پست اصلی
    دوستان قبل از اينكه اين زبون بسته بدم دست مكانيكاي بي انصاف راهنمايي كنيد ..
    مي خوام بدونم اين صداها از كجاست ....
    صدای قژ مربوط به فنری هست که دسته دنده رو موقعی که در حالت خلاصه به سر جاش بر می گردونه هست. ماشین منم اینطوری بود صدای قیژ می داد که عوضش کردم.البته 35 تومن آب خورد. مدتی صداش قطع شد. جدیدا یه خورده باز صدا میده. البته فنری که گفتم توی یه پیچ قرار داره و با یه ساچمه کیپ شده.نمی دونم جاش کجاست .. اگه کسی می دونه لطفا ازش عکس بگیره..

    کاربر زیر به خاطر ارسال مفید ahoora26 از ایشان تشکر کرده است:

    treily (پنجشنبه 17 بهمن 92)


  2. #22
    کاربر انجمن کاربر انجمن
    تاریخ عضویت
    مرداد 1392
    محل سکونت
    تبريز
    خودروی من
    پژو آردي 1600
    نوشته ها
    214
    تشکر
    47
    تشکر شده 140 بار در 95 ارسال
    نوشته اصلی توسط ahoora26 نمایش پست اصلی
    صدای قژ مربوط به فنری هست که دسته دنده رو موقعی که در حالت خلاصه به سر جاش بر می گردونه هست. ماشین منم اینطوری بود صدای قیژ می داد که عوضش کردم.البته 35 تومن آب خورد. مدتی صداش قطع شد. جدیدا یه خورده باز صدا میده. البته فنری که گفتم توی یه پیچ قرار داره و با یه ساچمه کیپ شده.نمی دونم جاش کجاست .. اگه کسی می دونه لطفا ازش عکس بگیره..
    وقتي رفتم مكانيكي از تمام مراحل عكس مي گيرم و آخرش اين مشكلو حلش مي كنيم...

    کاربر زیر به خاطر ارسال مفید bahman aga از ایشان تشکر کرده است:

    treily (پنجشنبه 17 بهمن 92)

    موفقیت کلید شادی نیست، بلکه شادی کلید موفقیت است؛ اگر آنچه انجام می دهی دوست بداری، موفق خواهی بود.

  3. #23
    کاربر انجمن کاربر انجمن
    تاریخ عضویت
    مرداد 1392
    محل سکونت
    تبريز
    خودروی من
    پژو آردي 1600
    نوشته ها
    214
    تشکر
    47
    تشکر شده 140 بار در 95 ارسال
    سلام دوستان
    من رفتم تعميرگاه و كارهايي كه انجام دادم بشرح زير است:
    - تعويض بلبرينگ كلاچ 25000 تومن
    - صفحه كلاچ مرخص بود كه اونم لنت كوبي شد 35000 تومن
    - تعويض بوش ميل لنگ فسفري 4500 تومن
    - تغيير مسير سيم كلاچ
    اجرت 50000 تومن
    الان تمامي دنده ها براحتي تعويض ميشن و صداي ويژژژژژژ حل شده

    کاربر زیر به خاطر ارسال مفید bahman aga از ایشان تشکر کرده است:

    treily (پنجشنبه 17 بهمن 92)

    موفقیت کلید شادی نیست، بلکه شادی کلید موفقیت است؛ اگر آنچه انجام می دهی دوست بداری، موفق خواهی بود.

  4. #24
    کاربر انجمن کاربر انجمن
    تاریخ عضویت
    مرداد 1392
    محل سکونت
    تبريز
    خودروی من
    پژو آردي 1600
    نوشته ها
    214
    تشکر
    47
    تشکر شده 140 بار در 95 ارسال
    راستي دوستان من فكر مي كردم گيربكس من گتراكه ولي مكانيكي گفت كه از اين گيربكسهاي بهينه شده است
    كسي درباره اين گيربكسها اطلاعاتي داره

    کاربر زیر به خاطر ارسال مفید bahman aga از ایشان تشکر کرده است:

    treily (پنجشنبه 17 بهمن 92)

    موفقیت کلید شادی نیست، بلکه شادی کلید موفقیت است؛ اگر آنچه انجام می دهی دوست بداری، موفق خواهی بود.

  5. #25
    کاربر انجمن کاربر انجمن
    تاریخ عضویت
    مرداد 1392
    محل سکونت
    تبريز
    خودروی من
    پژو آردي 1600
    نوشته ها
    214
    تشکر
    47
    تشکر شده 140 بار در 95 ارسال
    دوستان كسي درباره گيربكسهاي بهينه شده اطلاعاتي داره؟

    کاربر زیر به خاطر ارسال مفید bahman aga از ایشان تشکر کرده است:

    treily (پنجشنبه 17 بهمن 92)

    موفقیت کلید شادی نیست، بلکه شادی کلید موفقیت است؛ اگر آنچه انجام می دهی دوست بداری، موفق خواهی بود.

  6. #26
    کاربر انجمن کاربر انجمن
    تاریخ عضویت
    تیر 1392
    خودروی من
    RUNNA-RDi
    نوشته ها
    167
    تشکر
    51
    تشکر شده 75 بار در 58 ارسال
    نوشته اصلی توسط bahman aga نمایش پست اصلی
    دوستان كسي درباره گيربكسهاي بهينه شده اطلاعاتي داره؟
    دوست عزیز اوایل دهه 80 شمسی ایران فرغون اومد گیربکس آلمانی(گتراگ) رو برداشت از آردی.سفارش گیربکس آردی رو به شرکت نیرومحرکه داد.ماشین من اولین سری ها بود که روش گیربکس تولیدی نیرومحرکه بود.مشکلی که داشت این بود که اصلا دنده هاش جا نمیرفت.ده بار نمایندگی در گارانتی تعمیر کرد نشد.زیر بار تعویض هم نمیرفتن تا اینکه به دفتر منطقه ای شکایت کردیم.نمایندگی مجبور شد گیربکس جدید ببنده که در فاکتورش نوشته بود گیربکس بهینه شده.فکر کنم منظور از بهینه شده رفع ایرادات اولین گیربکسهای نیرو محرکه بوده و روی روآ گذاشته شد.قضیه مربوط میشه به حدود 10 سال پیش.ولی انصافا گیربکس خوبیه.فقط دنده 4 و 5 دور پایین زوزه ملایمی(کمی گوش نواز) میکشه.

    2 کاربر به خاطر ارسال مفید SilverStar از ایشان تشکر کرده اند:

    H@di Raga (پنجشنبه 16 آبان 92),treily (پنجشنبه 17 بهمن 92)


  7. #27
    کاربر انجمن کاربر انجمن
    تاریخ عضویت
    فروردین 1392
    خودروی من
    آردی 83
    نوشته ها
    114
    تشکر
    47
    تشکر شده 19 بار در 16 ارسال
    سلام بهمن آقا
    منم آردی مدل 83 دارم
    همین مشکل شما رو دارم
    وقتی تو دنده 5 هستش گازم که میدی صدای ضعیف قژ قژ میاد البته بالای 10 تا مکانیک نشون دادم گفتن از گیربکس هستش و از دنده زیر هستش
    راستش باورم نشد
    و طرف گفت که نم ارزه تعمیر شه
    سوالام اینکه
    1-آیا بلبرینگ کلاج من خرابه یا نه همون دنده زیره(فک نکنم عوض شده باشه)
    2-گیربکس من گرتاگه هستش یا بهینه
    مدل آردی 83 هستش
    از هر نظر سالمه فقط همین صدا اذیت میکنه
    صفحه کلاج-میل گاردان-چهار شاخ - سر دنده برای همین قضیه عوض شدن
    لطفا راهنمایی کنید یا آدرس تعمیر کارتونو بگید

    کاربر زیر به خاطر ارسال مفید safa از ایشان تشکر کرده است:

    treily (پنجشنبه 17 بهمن 92)


  8. #28
    کاربر انجمن کاربر انجمن
    تاریخ عضویت
    مرداد 1392
    محل سکونت
    تبريز
    خودروی من
    پژو آردي 1600
    نوشته ها
    214
    تشکر
    47
    تشکر شده 140 بار در 95 ارسال
    نوشته اصلی توسط safa نمایش پست اصلی
    سلام بهمن آقا
    منم آردی مدل 83 دارم
    همین مشکل شما رو دارم
    وقتی تو دنده 5 هستش گازم که میدی صدای ضعیف قژ قژ میاد البته بالای 10 تا مکانیک نشون دادم گفتن از گیربکس هستش و از دنده زیر هستش
    راستش باورم نشد
    و طرف گفت که نم ارزه تعمیر شه
    سوالام اینکه
    1-آیا بلبرینگ کلاج من خرابه یا نه همون دنده زیره(فک نکنم عوض شده باشه)
    2-گیربکس من گرتاگه هستش یا بهینه
    مدل آردی 83 هستش
    از هر نظر سالمه فقط همین صدا اذیت میکنه
    صفحه کلاج-میل گاردان-چهار شاخ - سر دنده برای همین قضیه عوض شدن
    لطفا راهنمایی کنید یا آدرس تعمیر کارتونو بگید
    سلام صفا جان
    در مورد صداي بلبرينگ كلاچ فرق نمي كنه كه تو كدوم دنده باشه ممكنه اصلا" خلاص باشه و با گرفتن كلاچ صدا قطع بشه .
    اگه تو دنده 5 صدا مياد احتمال قوي از ديفرانسيل هستش البته اگه صدا ضعيف توصيه مي كنم بازش نكن چون ممكنه بعدها خرج دستت بذاره (تجربه)
    اگه ماشين از اول دست شما بود گيربكسش بهينه است درغير اينصورت شايد قبل از شما عوض كرده باشند بهترين كار اينكه به مكانيك نشون بدي تا با نگاه كردن بهت بگه.
    من تو تبريز هستم و نمي دونم شما ساكن كجا هستين اگه تبريز باشين در خدمتم اگر نه دوستان هستن كه آدرس مكانيك خوب تو تهران و ساير شهرها رو بدن..
    موفق باشيد

    کاربر زیر به خاطر ارسال مفید bahman aga از ایشان تشکر کرده است:

    treily (پنجشنبه 17 بهمن 92)

    موفقیت کلید شادی نیست، بلکه شادی کلید موفقیت است؛ اگر آنچه انجام می دهی دوست بداری، موفق خواهی بود.

  9. #29
    کاربر انجمن کاربر انجمن
    تاریخ عضویت
    مرداد 1392
    محل سکونت
    تبريز
    خودروی من
    پژو آردي 1600
    نوشته ها
    214
    تشکر
    47
    تشکر شده 140 بار در 95 ارسال
    ماشالله چه خاكي گرفته تاپيك ...
    دوستان كجائيد ؟

    کاربر زیر به خاطر ارسال مفید bahman aga از ایشان تشکر کرده است:

    treily (پنجشنبه 17 بهمن 92)

    موفقیت کلید شادی نیست، بلکه شادی کلید موفقیت است؛ اگر آنچه انجام می دهی دوست بداری، موفق خواهی بود.

  10. #30
    کاربر انجمن کاربر انجمن
    تاریخ عضویت
    آذر 1392
    محل سکونت
    ایالات متحده حصارک
    خودروی من
    پژو ۲۰۰۰ CC
    نوشته ها
    211
    تشکر
    39
    تشکر شده 139 بار در 84 ارسال
    آردی های عدسی رنگ از سال ۷۹ تا ۸۱ گیربکس هاشون آلمانی هستن و مرگ نداره لامصب کلا اگه روغن داشته باشه هیچ وقت مشکلی پیدا نمیکنه
    فقط تنها مشکلشون تو معکوس ۵ به ۴ تو سرعتهای بالا هست که یه خار تو گیربکس میشکنه که باعث میشه دنده ۵ بد جا بره یا اصلا جا نره که اونم تو کرج یه تعمیرکار گیربکس آلمانی هست که اون خار رو عوض میکنه و بغلش یه واشر کلفت جوش میده که دیگه عمری میشه ولی مال خودم که با پسر خالم که مکانیک هست برداشتیم خارش رو قبل از اینکه بشکنه یه خار قوی جاش انداختیم دیگه مشکلی نداره
    دف تویوتا هم حرف نداره البته ذریب سرعتیش . رو ماشینم انداختم هزینه خریدش ۵۰۰ هزار تومان بود تشخیصش هم ساده هست حدود ۲ میل چرخها میان بیرونتر
    ماشین من با دنده ۴ با دور موتور ۴.۵ صد و چهل کیلومتر در ساعت میره نه زوزه ای میکشه صداش هم خیلی کمتر هست و کلا عالیه
    کلاج آردی من خیلی سفت بود و چند جا نشون دادم گفتن اینقدر میگیرم دیسک و صفحه زانتیا میاندازیم روش هم نرم بشه هم شتاب بر بالا
    خلاصه منم میخواستم این کار رو بکنم قبلش رفتم پیش سر خالم گفتم داستان اینجوری اونم گفت هیچ فرقی نداره و فقط میخوان گوشت رو ببرن
    خلاصه وقتی خواستم دیسک و صفحه رو عوض کنم یه دیسک صفحه نو پیکانی خریدم دادم صحفه کلاج رو ۲ میل تراش دادن واسه اینکه نرم بشه دقیقا کجاش بود رو نمیدونم بهشون بگی خودشون میدونن
    کلاج ماشینم الان مثل کلاج پژو نرم شده
    فلاویل رو هم ۲ میل پسر خالم آورد بالا تا زور ماشین هم بیشتر بشه
    این رو گفتم گول حرفهای الکی از این قبیل رو نخورید صفحه فقط باید سالم باشه زانتیایی با پیکانی فرق آنچنانی نداره خرج الکی هست

    2 کاربر به خاطر ارسال مفید bl4ckd0om از ایشان تشکر کرده اند:

    bahman aga (سه شنبه 05 آذر 92),treily (پنجشنبه 17 بهمن 92)

    ویرایش توسط bl4ckd0om : دوشنبه 04 آذر 92 در ساعت 02:18 بعد از ظهر

صفحه 3 از 28 نخستنخست 1234567891013 ... آخرینآخرین

موضوعات مشابه

  1. دیسک و صفحه کلاچ و بلبرینگ کلاچ و سیستم کلاچ
    توسط Artavil offroad در انجمن موتور گیربکس و سیستم انتقال قدرت - Engine , Transmission & Drivetrain
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: پنجشنبه 11 مهر 92, 05:20 بعد از ظهر
  2. کیسه هوا در کمربند ایمنی
    توسط Admin_Soheil در انجمن سایر سیستم های تکنولوژی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: شنبه 26 مرداد 92, 06:24 بعد از ظهر
  3. کرایسلر 300 لوکس
    توسط شاهین در انجمن كرايسلر Chrysler
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: جمعه 18 اسفند 91, 01:29 بعد از ظهر
  4. مقایسه فنی ( لیفان 620 ) با ( لیفان 520 )
    توسط Admin_Soheil در انجمن لیفان Lifan
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: سه شنبه 05 دی 91, 09:32 بعد از ظهر
  5. کیسه هوای کمربند، جدیدترین سیستم ایمنی بنز +Beltbag
    توسط Admin_Soheil در انجمن سایر سیستم های تکنولوژی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: سه شنبه 07 شهریور 91, 09:17 بعد از ظهر

بازدید کنندگان با جستجوی های زیر این صفحه را پیدا کرده اند

گیربکس پیکان

سیستم انتقال قدرت

گیربکس آردی

قیمت گیربکس اردی

گیربکس گتراک

قیمت گیربکس آردی

گیربکس گتراگ

گیربکس روا

صفحه کلاچ عظام

گیربکس اردی

قیمت گیربکس روا

گیربکس روآ

http:www.iraniantuning.comt3158گیربکس المانی اردیبد جا رفتن دنده رواگیربکس تویوتا برای آردیگیربکس گتراک پیکانگیربکس آلمانی آردیصدای گیربکس رواگیربکس آلمانی پیکانسیستم گیربکس پیکانگیر بکس اردیمشکل گیربکس اردیگيربكس پيكانرام گیربکس

Members who have read this thread : 74

You do not have permission to view the list of names.

کلمات کلیدی این موضوع

131، 141، 151، 405، 5 دنده، iraniantuning.com، tuning، فلایول، فلایویل، فنی، فنر، فیلم، فابریک، فرمان، فروش، فروشنده، فرانتک، قفل، قهرمان، قوانین، قوت، قیمت، قالپاق، قدیمی، قدرت، قطعه، قطعات، لوله، لوازم، لوازم یدکی، لوازمی، لیتر، لاستیک، مقایسه، منیفولد، منبع اگزوز، مهارت، موتور، موتور ماشین، موتور بازی، موتور سیکلت، میل لنگ، مکمل، مکمل سوخت، مکانیک، مکانیکی، مکانیزم، مگنت، ماشين، ماشین، ماشین من، ماشین سنگین، ماشین شما، محفظه، محاسبه، مدل، مرگ، مزایا، مزدا، مشکل، مشخصات، مصرف، مصرف سوخت، معکوس، معرفی، نقص، نوشته، نيرو، نیم کلاج، نیاز، نیسان، چرب، چرخ، چرخ دنده، هنگام، هیدرولیک، های، هدرز، هزینه، ویسکوزیته، وانت، وانت پیکان، وایر، وایر اسپرت، واتر پمپ، واسکازین، واشر سر سیلندر، واشر سرسیلندر، وجود، یاتاقان، یعنی، کلیه، کلاچ، کلاج، کمک، کمری، کنید، کولر، کوتاه، کورس، کیلومتر، کارکرده، کاربراتور، کارتل، کاسه نمد، کردن، گل، گیربکس، گیربکس پیکان، گیربکس روا سال، گاز دادن، گذشت، گشتاور، پلیس، پلاک، پلاستیک، پمپ، پمپ بنزین، پول، پینیون، پیکان، پیکان وانت، پیستون، پیشنهاد، پیشرانه، پژو، پژو پارس، پژویی، پدال گاز، پدال ترمز، پراید، www.iraniantuning.com، ؟، آلمانی، آمپر، آب روغن، آردی، آردی و روا، الکتریکی، انژکتور، انتقال، انتقال قدرت، انجمن، ای سی یو، ایتالیایی، ایران، ایران خودرو، ایرانول، ایرانی، ایرانیان، ایرانخودرو، ایراد، ایساکو، اگزوز، اتومات، اتومبیل، اتوبوس، اتوبان، اتاق، اتصال، اتصال بدنه، اجرت تعویض، احتراق، اختصاصی، ارتفاع، ارتفاع ماشین، اردی، اسپرت، اسپرت کردن، استاندارد، استارت، اصل، بلبرنگ، بلبرینگ، بنزین، بنزین سوپر، بهران، بوی لنت، بی ام و، بالانس، باند، باک، باک بنزین، باتری، بار، بازی، بازار، باطری، بحث، بدنه، برق، برند، برچسب، برای، تویوتا، توجه، توربو، توربو شارژر، تی کاف، تیونینگ، تیونینگ ایرانیان، تیپ، تایر، تاکسی، تاپیک، تحقیق، تخته گاز، ترموستات، ترمز، ترمز دستی، تراکم موتور، تسمه، تصویر، تصاویر، تصادف، تعمیر، تعمیر موتور، تعمیر گیربکس، تعمیرگاه، تعویض روغن، جی پی اس، جای پیچ، جاده، جرقه، جعبه دنده، خلاف، خود، خودرو، خاص، خبر، خسته، دلکو، دنده، دنده مرده، دندون، دوم، دور موتور، دیفرانسیل عقب، دینام، دیزل، دیسک، دیسک و صفحه، دیسک صفحه، داخل ماشین، دادن، دارند، دریفت، درب موتور، درجه یک، دست دوم، دسته موتور، رنگ، روآ سال، روا آردی، روش، روغن، روغن موتور، روغن کاری، روغن ترمز، رینگ، راننده تاکسی، رانندگی، راهنمایی، رادیاتور، راست، زانتیا، سفر، سمند، سمباده، سنسور، سوپاپ، سوپر، سوپر چارجر، سوپر شارژر، سوخت، سيستم، سیلندر، سیستم، سیستم انتقال، سالم، سایپا، سایت، سایش، ساعت، سدان، سر سیلندر، سرسیلندر، سرعت، شما، شمال، شمع، شهر، شود، شيشه، شاسی، شتاب، شتاب ماشین، شده، شرکت، صفحه، صفحه کلاچ، صفحه کلاج، صفر، صوتی، ضبط، ضد یخ، ضعف، طراحی، عکس، عکس از

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
نام‌نویسی
درباره ما

سی ام مرداد ماه سا ل 91 بود که تصمیم بر ایجاد تیونینگ ایرانیان گرفتم ؛ تجارب زیادی کسب شد اما مهم ترین شعار و هدف ما خدمت به دوستان و عاشقان ماشین است! این انجمن ، به جرات اولین انجمنی است که میان کاربران و مدیران آن تفاوتی نیست و تمامی کاربران با مدیران احساس راحتی می کندد.هرچه داریم ازشماست! تنهایمان نگذارید!

ارسال پیام به مدیر سایت
دوستان ما
لینک های مفید
ابزار ها
بارگذاری مجدد کد امنیتی مندرج در تصویر را وارد کنید: