مسائل و مشکلات فنی خودروی { رانا } - صفحه 2
کاربری
کاربر گرامی به انجمن تخصصی خودرو تیونینگ ایرانیان خوش آمدید . اگر این نخستین بازدید شما از سایت است , لطفا ثبت نام کنید:
تبلیغات (سفارش)
banner banner banner banner

هدف از ايجاد تاپيک :

صفحه 2 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 35

نمایش : 14931 , پاسخ ها : 34
موضوع: مسائل و مشکلات فنی خودروی { رانا }

  1. #11
    کاربر انجمن کاربر انجمن
    تاریخ عضویت
    فروردین 1392
    خودروی من
    RUNNA TU5 _ PRIDE
    نوشته ها
    27
    تشکر
    14
    تشکر شده 62 بار در 23 ارسال
    امیر جان من مخالف نظر و سلیقیه کسی نیستم و بحث تعصب و اینجور حرفا هم نیست ... اینجا انجمن تخصی خودروست و اینجور حرفای احساسی که رانا شد ماشین اصلا بنظرم درست نیست و از یه مدیر اونم چنین نظری که هیچ ربطی بعنوان تاپیک نداره برام جالب بود ... کسایی رو میشناسم که حتی رو صندلی رانا هم ننشستن ولی راحت 2000 عیب برام ردیف میکنن ...

    6 کاربر به خاطر ارسال مفید Ehsan Sadeghi از ایشان تشکر کرده اند:

    Amir_zeous (چهارشنبه 13 شهریور 92),as2000 (شنبه 26 بهمن 92),benyamin3d (چهارشنبه 13 شهریور 92),ebi61 (جمعه 09 خرداد 93),SOOSOOLKOOCHOOLOO (دوشنبه 18 شهریور 92),کودکان (جمعه 29 فروردین 93)


  2. #12
    کاربر انجمن کاربر انجمن
    تاریخ عضویت
    آذر 1392
    خودروی من
    رانا lx
    نوشته ها
    1
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال
    سلام دوستان،
    من تازه رانا خریدم. وقتی ماشین متوقف هستش و فرمان را به منتهی الیه راست یا چپ می چرخانم( زاویه چرخها +45 یا -45 هستش)، یه جورایی چرخها درگیر هستن (حالت ترمز) و گاز خیلی زیادی باید بدم تا ماشین عقب و جلو بشه (روزهای اول از هر 10 بار 6 بار خاموش میشد). من 7 ساله که پراید داشتم و هیچ وقت اینطوری نبوده. یعنی فرمان در هر حالتی همیشه روان بوده. از دوستانی که رانا یا 206 دارند می پرسم که آیا این موضوع برای ماشین اونها هم هست یا نه؟ آیا طبیعیه؟

    ممنونم

  3. #13
    کاربر انجمن کاربر انجمن
    تاریخ عضویت
    اسفند 1391
    خودروی من
    تندر 90
    نوشته ها
    24
    تشکر
    5
    تشکر شده 19 بار در 11 ارسال
    نوشته اصلی توسط sedighi نمایش پست اصلی
    سلام دوستان،
    من تازه رانا خریدم. وقتی ماشین متوقف هستش و فرمان را به منتهی الیه راست یا چپ می چرخانم( زاویه چرخها +45 یا -45 هستش)، یه جورایی چرخها درگیر هستن (حالت ترمز) و گاز خیلی زیادی باید بدم تا ماشین عقب و جلو بشه (روزهای اول از هر 10 بار 6 بار خاموش میشد). من 7 ساله که پراید داشتم و هیچ وقت اینطوری نبوده. یعنی فرمان در هر حالتی همیشه روان بوده. از دوستانی که رانا یا 206 دارند می پرسم که آیا این موضوع برای ماشین اونها هم هست یا نه؟ آیا طبیعیه؟

    ممنونم
    تو ماشینهای هیدرولیک نرمی فرمان با دور موتور بیشتر میشه
    درحالت درجا سعی کنید زیاد فرمان رو تا اخر حرکت ندید چون سیستم هیدرولیک تو فشار میوفته سعی کنید کمی هم حرکت داشته باشید
    شما میتونید وقتی درجا فرمون رو میپیچونید یکم گاز بدید تاثیر داره


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  4. #14
    کاربر انجمن کاربر انجمن
    تاریخ عضویت
    آذر 1392
    خودروی من
    رانا lx
    نوشته ها
    1
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال
    متاسفانه منم همین مشکلو دارم.البته زمانی که ماشین زیاد خاموش بمونه اینجوری میشه.فکر کنم مشکل از باتری باشه

  5. #15
    کاربر انجمن کاربر انجمن
    تاریخ عضویت
    دی 1392
    خودروی من
    پارس اتومات
    نوشته ها
    4
    تشکر
    0
    تشکر شده 2 بار در 2 ارسال
    بابا بالاخره ما نفهمیدیم رانا خوبه یا بد ؟؟؟ این همه تعریفای آن چنانی و از اون طرف اون همه بد و بیراه، من خودم می خوام رانا بخرم واقعا گیج شدم، تازه عکسایی هم که از رانا توی سایتها حتی سایت ایران خودرو زدن با هم متفاوته!!! رانای لوکس همون مدل ال ایکس ه ؟؟؟ آیا رینگ اسپرته یا نه ؟؟؟ یکی جواب بده ...

  6. #16
    کاربر انجمن کاربر انجمن
    تاریخ عضویت
    دی 1392
    خودروی من
    رانا
    نوشته ها
    5
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال
    با سلام . من شهریور 92 خودرو رانا گرفتم ساکن بهبهانم از استان خوزستان میخوام ایرادات این خودرو رو به شماها بگم البته خوبی های هم داره . باهاش یه مسافرت خوب هم رفتم توی همه شرایط جوی هم امتحانش کردم .حالا ایرادات :
    1- درب های عقب به راحتی بسته نمی شد یعنی خوب جفت گیری نشده بود بردمش نمایندگی یکم درستش کرد ولی فایده ای نداشت باید درب رو خیلی محکم ببندی. اگه یکی غیر از خودتون این کار رو بکنه کلافه میشه !
    2- مشکل مهمش سیستم برقشه . یعنیباهاش رفتم شمال . توی جاده چالوس ساعت 10 شب چراغ های نوربالاش از کار افتاد . ولی صبح که دوباره روشن میشد! توی سمیرم هم صبح ساعت 10 دیدم خود به خود یکی از چراغه های مه شکنش روشنه !
    3- روز اول که گرفتمش خیلی کلاچش نرو بود . واقعا عالی بود ولی هر روز سفت تر میشد تا بالاخره توی کیلومتر 8000 سیم کلاچش درومد! بدبختی اصلی اینجاست که پس از دو سال از تولید این خودرو هنوز قطعاتش توی شهرستان ها نیومده ! هرچی قطعاتی و نمایندگی بود سر زدم گفتند نداریم ! باید ماشین بخوابه توی نمایندگی تا تماس بگیریم تهران!
    4-تسمه پروانش بعد از یه مدتی صدا دار میشه هرجا هم بردمش گفتند ولش کن همشون ایطورین . فقط یکم روغن زدن بهتر شد.
    5-داشبوردش واقعا جنس پراید یا حتی ازو اون همم ضعیفتره . نسبت به تندر که خیلی ضعیفتره
    حالا خوبی هاش:
    1-زیبایش از همه ماشین های امروزی با این قیمت بهتره
    2- شتابش نسبت به 206 بهتره چون سیم گازش برقی نیست
    3- یکم از ماشین های هم تیپخودش (206 صندوق دار) ارزونتره
    میتونید با ایمیل من در مورد این ماشین تماس بگیرین :[فقط کابران عضو انجمن تیونینگ ایرانیان قادر به تماشای لینک ها و عکس ها هستند ؛ سریعا عضو شوید!. ]

  7. #17
    کاربر انجمن کاربر انجمن
    تاریخ عضویت
    دی 1392
    خودروی من
    رانا
    نوشته ها
    5
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال
    نوشته اصلی توسط Ehsan Sadeghi نمایش پست اصلی
    لطفا مشکلات فنی مربوط به خودروی رانا در این تاپیک قرار گیرد ممنون
    11111111111111111111

  8. #18
    کاربر انجمن کاربر انجمن
    تاریخ عضویت
    دی 1392
    خودروی من
    رانا
    نوشته ها
    5
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال
    سلام
    من شهریور 92 یه رانا گرفتم ساکن بهبهانم از استان خوزستان باهش 8000 تا رفتم یه مسافرت حسابی هم باهاش رفتم . میخوام مشکلات رانا رو بهتون بگم :
    1- درب ها به خوبی چفت نمیشن .بردم نمایندگی ولی فایده ای نداشت .باید درب رو محکم ببندی اگه یکی دیگه ای باشه کلافه میشه
    2-توی جاده چالوس خود به خود چراغ های نور بالا از کار افتاد ولی دیدم صبحش دوباره روشن می شد . توی سمیرم هم دیدم حود به خود یکی از چراغ های مه شکنش روشنه (توی صبح )!!! مشکل برقی داره
    3- تسمه پروانش صدا میده بردم مکانیکی گفتن همینه .یکم روغن زدن بهتر شد !
    4- مشکل اصلی شاید برای شهرستانی ها و شاید همه : قططعاتش بعد از 2 سال هنوز گیر نمیاد . سیم کلاچش خود به خود بعد از 8000 درومد گفتن باید بخوابه نمایندگی تا تماس بگیریم تهران بیاد . قطعاتش نه 206 نهL90!
    5- داشبوردش عین پرایده و جنسش هم شاید ضعیفتر!
    حالا حوبی هاش:
    1- ضاهرش به ماشین های هم قیمت خوودش عالیه
    2- شتابش نسبت به 206 بهتره چون سیم گازش برقی نیست
    3- قیمتش به 206 صندوقدار ارزونتره
    میتونید با ایمیل مت در تماس باشن اگه سوالی داشتین :[فقط کابران عضو انجمن تیونینگ ایرانیان قادر به تماشای لینک ها و عکس ها هستند ؛ سریعا عضو شوید!. ]

  9. #19
    کاربر انجمن کاربر انجمن
    تاریخ عضویت
    دی 1392
    خودروی من
    ranna
    نوشته ها
    5
    تشکر
    0
    تشکر شده 7 بار در 3 ارسال

    Post برخی مشکلات رانا

    مزایا:
    موتور خودرو شتاب خوبی دارد ولی با سرنشین کامل آن را امتحان نکردم که آیا افت شتاب دارد یا نه؟ در ضمن بعضی ها معتقدند که شتاب ثانویه ضعیفی دارد ولی امتحان نکردم.
    ضبط خودرو کیفیت صدای خوبی دارد.
    چهار چرخ آن ترمز دیسکی است ولی پس از مشکلاتی که در سایر اجزای آن به وجود آمد تاکنون جرات نکرده ام که محکم ترمز کنم و آن را امتحان کنم.
    فرمان نرم است. دنده خوش دست است. رانا از جلو و عقب خودرویی زیبا است ولی از زاویه بغل، بطور کاملا دقیق مشابه با 206 است و ...
    مشکلات:
    وزیر صنایع افاضات می فرمایند که خوردو ساز باید خودروی مشکل دار را از مشتری بگیرد و یکی دیگر تحویل دهد و چیزی به مشتری نگوید و بعد بررسی کند که مشکل چیست؟!!!! این وزیر محترم کلا توی توهم است. تمام اسناد خوردو را امضا نکرده بودم که متوجه عدم وجود 2قطعه در خودروی تحویلی شدم و فقط چون پول آن را پرداخت کرده بودم و نصف اسناد را امضا کرده بودم گفتند که مجبوری آن را ببری و حتی آن را تا زمان رفع عیب نگه نمی داریم. همینیه که هست می‌خوای بخواه، نمی‌خواهی مجبوری ببری! در ادامه سایر مشکلات آورده شده است:
    1-در ایران خودرو کسی مسئول حل مشکل شما نیست و وظیفه حل مشکل خودروی (دارای کارت طلایی 3ستاره) شما را ندارد و همه می‌خواهند از سر ترحم لطفی به شما بکنند. مثلا برای مشکل عدم وجود 2قطعه رله (فن دور تند و کند که حرکت بدون آن غیر ممکن است) در خودروی تحویلی به اینجانب اتفاقات زیر رخ داد.
    نمایندگی 2223 کازرون گفت که قطعه توی بازار فراوان موجود هست راحت 3-4 هزار تومن گیرت می آید، الان نمایندگی تعطیله (به دروغ) والا برایت می آوردم (ناگفته نماند که کلی بحث و جدل کردم ولی خودرو را پس نگرفتند). پس از کلی (حدود3هفته) جستجو در شیراز بالاخره نمایندگی اسماعیلی گفت که رله رانا اصلا توی بازار موجود نیست، برو مرکز ایران خودرو در شیراز شکایت کن این هم آدرسش. در شکایات مرکزی آقای رضازاده 0917707000 گفت آخی میبایستی تحویل نمی گرفتی حالا کاری از دست من بر نمیاد ولی شکایتتو توی سیستم نوشتم برو بگرد، پیدا میشه!. رفتم پیش آقای شکاری توی همون مرکز شکایات (یکی پیدا شد که وظیفشو انجام بده) به نمایندگی گفت که باید قطعه را تامین کنی و نمایندگی آقای سپرهم کازرونی گفت چشم!؟ ولی بعدش که خودم تماس گرفتم گفت باید ماشینو از شیراز 150 کیلومتر بیاوری کازرون تا پذیرش کنم و بتوانم درخواست بزنم!!!!! به دوتا نمایندگی رفتم که محلی به مشکلم ندادند و گفتند برو از همون جایی که خریدی درخواست بده.
    به نمایندگی حدادیان در شیراز رفتم مسئولش آقای عاب** پس از کلی کش و قوس امدن (حدود بیش از 2ساعت جستجو در اطلاعات خودرو در اینترنت و راه انداختن سایر مشتریان) گفت که فردا درخواستتان ثبت می شود. وقتی برای ثبت همان روز اصرار کردم گفت که دارم کمکت می کنم (حل مشکل شما وظیفه من نیست) اگر زیادی پاپیچ شوی می گویم که نمی شود و هر وقت قطعه رسید خودم زنگ می زنم، مبادا شما زنگ بزنید کلی کار دارم (البته چند بار دیگه هم همین جمله را گفته بود ولی باز دستش درد نکنه) ..... در کل کسی مسئول حل مشکل شما نیست و شما را مثل توپ پاسکاری می کنند.
    2-خشک بودن کمک‌ها در دست‌اندازهای کوچک: کمک‌های رانا بسیار خشک است. دست انداز و موجهای کوچک در خیابان را هم حتمزایا:
    موتور خودرو شتاب خوبی دارد ولی با سرنشین کامل آن را امتحان نکردم که آیا افت شتاب دارد یا نه؟ در ضمن بعضی ها معتقدند که شتاب ثانویه ضعیفی دارد ولی امتحان نکردم.
    ضبط خودرو کیفیت صدای خوبی دارد.
    چهار چرخ آن ترمز دیسکی است ولی پس از مشکلاتی که در سایر اجزای آن به وجود آمد تاکنون جرات نکرده ام که محکم ترمز کنم و آن را امتحان کنم.
    فرمان نرم است. دنده خوش دست است. رانا از جلو و عقب خودرویی زیبا است ولی از زاویه بغل، بطور کاملا دقیق مشابه با 206 است و ...

    مشکلات:
    وزیر صنایع افاضات می فرمایند که خوردو ساز باید خودروی مشکل دار را از مشتری بگیرد و یکی دیگر تحویل دهد و چیزی به مشتری نگوید و بعد بررسی کند که مشکل چیست؟!!!! این وزیر محترم کلا توی توهم است. تمام اسناد خوردو را امضا نکرده بودم که متوجه عدم وجود 2قطعه در خودروی تحویلی شدم و فقط چون پول آن را پرداخت کرده بودم و نصف اسناد را امضا کرده بودم گفتند که مجبوری آن را ببری و حتی آن را تا زمان رفع عیب نگه نمی داریم. همینیه که هست می‌خوای بخواه، نمی‌خواهی مجبوری ببری! در ادامه سایر مشکلات آورده شده است:
    • در ایران خودرو کسی مسئول حل مشکل شما نیست و وظیفه حل مشکل خودروی (دارای کارت طلایی 3ستاره) شما را ندارد و همه می‌خواهند از سر ترحم لطفی به شما بکنند. مثلا برای مشکل عدم وجود 2قطعه رله (فن دور تند و کند که حرکت بدون آن غیر ممکن است) در خودروی تحویلی به اینجانب اتفاقات زیر رخ داد.
      نمایندگی 2223 کازرون گفت که قطعه توی بازار فراوان موجود هست راحت 3-4 هزار تومن گیرت می آید، الان نمایندگی تعطیله (به دروغ) والا برایت می آوردم (ناگفته نماند که کلی بحث و جدل کردم ولی خودرو را پس نگرفتند). پس از کلی (حدود3هفته) جستجو در شیراز بالاخره نمایندگی اسماعیلی گفت که رله رانا اصلا توی بازار موجود نیست، برو مرکز ایران خودرو در شیراز شکایت کن این هم آدرسش. در شکایات مرکزی آقای رضازاده 0917707000 گفت آخی میبایستی تحویل نمی گرفتی حالا کاری از دست من بر نمیاد ولی شکایتتو توی سیستم نوشتم برو بگرد، پیدا میشه!. رفتم پیش آقای شکاری توی همون مرکز شکایات (یکی پیدا شد که وظیفشو انجام بده) به نمایندگی گفت که باید قطعه را تامین کنی و نمایندگی آقای سپرهم کازرونی گفت چشم!؟ ولی بعدش که خودم تماس گرفتم گفت باید ماشینو از شیراز 150 کیلومتر بیاوری کازرون تا پذیرش کنم و بتوانم درخواست بزنم!!!!! به دوتا نمایندگی رفتم که محلی به مشکلم ندادند و گفتند برو از همون جایی که خریدی درخواست بده.
      به نمایندگی حدادیان در شیراز رفتم مسئولش آقای عاب** پس از کلی کش و قوس امدن (حدود بیش از 2ساعت جستجو در اطلاعات خودرو در اینترنت و راه انداختن سایر مشتریان) گفت که فردا درخواستتان ثبت می شود. وقتی برای ثبت همان روز اصرار کردم گفت که دارم کمکت می کنم (حل مشکل شما وظیفه من نیست) اگر زیادی پاپیچ شوی می گویم که نمی شود و هر وقت قطعه رسید خودم زنگ می زنم، مبادا شما زنگ بزنید کلی کار دارم (البته چند بار دیگه هم همین جمله را گفته بود ولی باز دستش درد نکنه) ..... در کل کسی مسئول حل مشکل شما نیست و شما را مثل توپ پاسکاری می کنند.
    • خشک بودن کمک‌ها در دست‌اندازهای کوچک: کمک‌های رانا بسیار خشک است. دست انداز و موجهای کوچک در خیابان را هم حتی نشان می دهد. صدا و لرزش بدنه را به راحتی حس می کنید.
    • خشک بودن کمک‌ها در دست‌اندازهای بزرگ: کمک های خودرو در دست‌اندازهای بزرگ نیز بسیار خشک است. روی دست اندازهای (آسفالتی در فاصله بین میدان احسان تا میدان معلم در شیراز) که با پراید به راحتی با 60-70 کیلومتر سرعت عبور می کردم، رانا دچا تکان شدید می شود. در دست انداز (از سمت پارک قوری نرسیده به زیرگذر پل چهارراه ریشمک) با سرعت حدود 70 کیلومتر خودرو آنچان تکانی خورد که باعث وحشت خودم و همسرم شد!!
    • تفاوت رنگ اجزای داشبرد: رنگ داشبرد با رنگ بقیه تزئیات داخلی متفاوت است. رنگ آن خاکستری تیره است ولی رنگ بقیه تزئینات مشکی است. ضمنا رنگ روی ایربگ (راننده) مشکی ولی اطراف آن (فرمان خودرو) خاکستری تیره است.
    • خش افتادن داشبرد حتی با نوک انگشت (همان ناخن): این یکی را خودم هم باورم نمی شد و فکر نکنید که دروغ می گویم. در یک سایت در مورد خش افتادن داشبرد خواندم ولی مثل شما باورم نشد تا زمانی که خودم با نوک ناخن کوتاه روی آن کشیدم و به راحتی خط افتاد. باورم نمی شد. چند بار دست کشیدم ولی پاک نشد، بعد با کهنه خیس کشیدم ولی خط افتاده بود و بدتر می‌‌شد. درب فیوزها در زیر داشبرد را برداشتم و با ناخن یک گوشه آن کشیدم با کمال تاسف به راحتی خط می افتاد.
      حال جایی از خودرو که همیشه در مقابل آفتاب است و بیشترین احتمال اسیب فیزیکی را دارد، چگونه می خواهد چند سال دوام بیاورد. همین الان آن خط کوچک مثل یک زخم به زشتی دیده می شود و بعد از چند سال و آفتاب خوردن معلوم نیست که چه بلایی به سر آن خواهد آمد؟!! ضمنا باعث افتخار ایران خوردو است که بگویم قسمت ایربگ کمک راننده (به راحتی بقیه جاها) خط نمی افتد! ولی رنگ آن مشکی است!
    • خش افتادن روکش ایربگ راننده: رنگ روکش ایربگ روی فرمان مشکی است و با ناخن خط می افتد ولی بدلیل طرح روی آن، اثر خط و خراش به زشتی روی داشبرد نیست.
    • خش افتادن قاب بین ضبط و کلیدهای وسط داشبرد: این قطعه خوشبختانه با ناخن خط نمی افتد ولی با وسایل کمی محکمتر به راحتی تغییر رنگ می دهد.
    • مشکل کیفیت صندلی راننده: کیفیت صندلی راننده به شدت پایین است. روکش صندلی کاملا از ابر زیر آن جدا است. وقتی که روی صندلی فشار می آورید، روکش آن کاملا جدا از ابر می ایستد و ظاهر نازیبایی دارد. روکش صندلی ماشین من در سمت راست همین الان کنده (پاره) شده است.
    • مشکل کیفیت صندلی راننده: ابر صندلی خیلی نرم است و به راحتی پایین می‌رود و حس راحتی را ایجاد نمی‌کند. چون ابر خیلی پایین می‌رود مثل این می ماند که کف خودرو نشسته اید و زمانی که روی آن می نشینید پایین می روید و نمی توانید جلوی خودرو را ببینید.
    • مشکل کیفیت صندلی راننده: هنگامی که پا را بر روی پدال گاز فشار میدهید، به دلیل کم بودن ضخامت (یا همان ارتفاع) صندلی، قسمت زیر ران پای شما روی صندلی قرار نمی گیرد و این موضوع باعث می شود که وزن پای شما بر روی کف پاشنه پا بیفتد و باعث خستگی زیاد پایتان در هنگام رانندگی شود.
    • مشکل کیفیت صندلی: هنگامی که روی صندلی فشار می دهید. نخی که دو قسمت پارچه را به هم دوخته بطور کامل دیده می شود و از پارچه‌ی روکش جدا شده و درز آن باز می شود!
    • مشکل کیفیت صندلی: جنس روکش صندلی ها بسیار نامرغوب و بی کیفیت است. مثلا طول پرزهای آن به یک اندازه نیست و در بین آنها پرز بلندتر وجود دارد و ...
    • مصرف بالای سوخت: برای تعیین مقدار مصرف 3 بار فقط 5 لیتر بنزین زدم تا بتوانم با روشن شدن چراغ بنزین مصرف را محاسبه کنم. در شهر (بدون حرکت در ترافیک) مصرف رانا حدود 12 لیتر در 100 کیلومتر می باشد که یک فاجعه است. در حدود دو برابر مقدار تبلیغ شده است. به نمایندگی مراجعه کردم که گفتند مصرف رانا تا 6-7 هزار کیلومتر اول حدود 10-12 لیتر در 100 کیلومتر است که در اکثر موارد بعدا کاهش می‌یابد ولی اگر کاهش نیافت، بعدا به نمایندگی برای رفع عیب آن مراجعه کنید!
    • تفاوت مدل خودرو با دفترچه راهنمای تحویل شده: دفترچه‌ای که تحویل شده است مربوط به مدل معمولی رانا می باشد ولی رانای بنده LX است که هنوز ایران خودرو برای آن دفترچه ای تولید نکرده است. نشانگرهای روی صفحه کیلومترشمار در مدل معمولی و LX متفاوت هستند که در دفتر راهنما مدل معمولی توضیح داده شده است.
    • عدم حرکت افقی پشت سری صندلی راننده: در دفترچه راهنما نحوه حرکت دادن افقی پشت سری صندلی جلو نشان داده شده است ولی پشت سری صندلیها فقط بطور عمودی حرکت می کنند و قابلیت تنظیم افقی ندارند.
    • جعبه فیوزهای خوردو فاقد فیوز اضافی است و اگر در بیابان یا جاده ناگهان فیوزی بسوزد بدانید که بدبخت شده اید. درخودرویی مثل پراید در جعبه ای 5 عدد فیوز اضافی به مشتری داده می شد. البته چند تا فیوز در قسمتی از جعبه داخلی وجود دارد (که دور آنها چسب برق پیچانده شده!) و نتواتستم برای آنها کاربردی در دفتر راهنما پیدا کنم.
    • جعبه فیوزهای (داخل کابین و موتور) فاقد هر گونه راهنما هستند و برای فیوزها و رله ها فقط شماره نوشته شده است. البته چیدمان آنها با تصاویر درون راهنما و درب فیوزها متفاوت است. پس حتما همیشه دفترچه راهنما را در خودرو نگه دارید تا در زمان نیاز با پیدا کردن شماره آن در دفترچه بتوانید نوع عملکرد و آمپر فیوز را پیدا کنید.
    • هر بار در ابتدای حرکت، دنده 2 به راحتی جا نمی رود و نیاز به فشار زیاد دارد. البته پس از چندین بار جا رفتن و گرم شدن خوردو، دنده 2 روان تر جا می رود. یک بار هم دنده 1 با صدای تق خیلی بلند به خلاصی منتقل شد.
    • عدم وجود نمد زیر کاپوت: نمد داخل کاپوت در خوردوهای تحویلی وجود ندارد. وقتی که در باران رانندگی می کنید بطور مداوم از روی کاپوت، بخار بلند می شود. مطمئنا به مرور زمان اگر رنگ کاپوت نسوزد، رسوبات آبی که بخار شده موجب جِرم گرفتن رنگ کاپوت خواهد شد. قیمت آزاد نمد 25000 تومان می باشد که شرکت سازنده با عدم نصب آن مثلا برای خودش صرفه جویی (دزدی قانونی) کرده است ولی مطمئنا قیمت نمد برای ایران خودرو خیلی کمتر است.
    • عدم وجود فیلتر هوای کابین: فیلتر هوای کابین توسط ایران خودرو باز هم صرفه جویی شده است. برای خرید و نصب آن به چند تعویض روغنی مراجعه کردم که هیچکدام نداشتند و گفتند که رانا فیلتر هوای داخلی ندارد ولی با تماس به نمایندگی معلوم شد که دارد ولی موجود نیست! در ضمن محل ورود هوا (به فیلتر هوا) در زیر برف پاک‌کن‌ها است که باعث ورود آب باران به درون فیلتر خواهد شد.
    • انتقال لرزش موتور به راننده: لرزش موتور از طریق پدال گاز به راحتی به پای راننده منتقل می شود. این لرزش در طولانی مدت موجب خستگی راننده می شود.
    • انتقال لرزش موتور به بدنه: لرزشی در دور موتور بین 2000 تا 2500 دور به صندلی راننده منتقل می شود و باعث ویبره شدن صندلی و در نتیجه خستگی راننده می‌شود. دقیقا راننده می تواند گازخوردن ماشین را در پشت کمرش احساس کند.
      برای حل این مشکل به 3 نمایندگی تسلیم، حدادیان و بیات مراجعه کردم که هر کدام چیزی گفتند ولی پاسخ مشترک آنها رانندگی بیشتر برای مشخص تر شدن اشکال بود.
    • کلاچ خیلی نرمی دارد (داشت) ولی به مرور زمان در حال سفت شدن است و به نرمی و روانی روز اول نیست.
    • ورود آب به مه شکن جلو: دو روز پس از بارندگی متوجه بخارزدگی در مه شکن جلو سمت کمک راننده شدم. چون برای مراجعه به نمایندگی وقت نداشتم، چند روز بعد که مراجعه کردم مقدار بخار آنقدر نبود که ادعایم را نشان دهد و نمایندگی هم به آن توجهی نکرد. (هر چه سوراخ بزرگتر باشد، آب زودتر وارد و بخار هم زوتر خارج می شود!). ولی چراغ جلوی چند رانا را دیدم که دارای بخارزدگی زیادی بودند.
    • عدم وجود تعهد به مشتری: در 2 نمایندگی شاهد سوال و جواب یکسان و جالبی بین مشتری و کارمندان نمایندگی ایران خودرو در زمان تعیین هزینه تعمیر بودم. کارمند از مشتری پرسید که آیا خودرو را از نمایندگی آنها تحویل گرفته‌ است و وقتی که با جواب منفی روبرو می‌شد، می گفت که گارانتی ندارد ولی اگر از خودشان تحویل گرفته بود سعی می کردند یک جوری درستش کنند که به نفع مشتری و شامل گارانتی شود.
      نتیجه‌ای که از این ماجرا گرفتم این بود که اگر کسی خواست این اشتباه را بکند که از ایران خوردو خرید کند، حتما باید به نزدیکترین نمایندگی که می خواهد برای تعمیر (که حتما لازم می شود) مراجعه کند و از آن خوردو را بخرد تا در دوره گارانتی کمتر به مشکل برخورد کند.
      این مشکل برای رفع عیب حسگر درب صندوق عقب ماشین خودم هم بوجود آمد. نمایندگی حدادیان گفتند که رگلاژ و تنظیمات خودرو فقط در تعهد نمایندگی است که خودرو را تحویل داده و در سایر نمایندگی‌ها گارانتی ندارد و مشمول هزینه است.
    • عملکرد نادرست نشانگر بازبودن درب جعبه عقب: اگر درب جعبه عقب را باز کنید و بعد آن را محکم نبندید و فقط آن را پایین بیاورید، نشانگر جلوی داشبرد، بسته بودن درب را نشان می دهد.
      برای رفع این مشکل و چند مشکل دیگر به نمایندگی حدادیان رفتم. اول گفت که همه راناها همین طوری است. بعد که اصرار کردم حسگر فشاری آن را تنظیم کرد ولی باز هم درست نشد و بستن درب هم دچار مشکل شد. تعمیرکار برگه را امضا کرد و وقتی که برای تسویه حساب رفتم بابت کار انجام نشده برای خودرویی که دارای گارانتی بود. اجرت 5000 تومانی برای 7دقیقه کار طلب شد. بنده گفتم مگر گارانتی نیست؟ که جواب شنیدم فقط در نمایندگی که تحویل گرفتی این کار جزء گارانتی است!
    • عدم پشتیبانی امداد خوردو: در بارندگی برف پاک کن خوردو خراب شده بود و بدلیل مشخص نبودن جلو، ادامه حرکت به هیچ وجه امکان‌پذیر نبود. با تکیه به کارت 3 ستاره (زپرتی با قیمت بیش از 900.000 تومان) به امداد خودرو 096440 تماس گرفتم که گفتند برف پاک کن امداد ندارد! می توانی خودرو را در جایی که هستی پارک کنی و پس از اتمام بارندگی به نمایندگی برای تعمیر مراجعه کنی!!! قابل توجه که خودرو فقط 160 کیلومتر راه رفته بود! تماس گرفتن با 096440 فقط ایجاد هزینه برای موبایل است!
    • خرابی آمپر بنزین: چراغ بنزین روشن شد، کیلومتر شمار را صفر کردم و پس از طی 42 کیلومتر در پمپ بنزین (جنب پارک بانوان) باک 38 لیتر بنزین جا گرفت و پس از کلی قطره قطره زدن و التماسش کردن نهایتا فقط 41 لیتر بنزین جا گرفت ولی پس از روشن کردن خودرو، آمپر بنزین روی نصف ایستاد!! چند بار خاموش و روشن کردم ولی حرف مرد یکی بود و فایده ای نداشت. پس از توقف شبانه در صبح روز بعد آمپر بنزین روی حد نهایی ایستاد! (توجه باک به راحتی هوا میگیرد و قابلیت خالی شدن هوا برای راحتی سوختگیری را ندارد.)
      برای رفع مشکل آمپر از امداد خودرو مشاوره گرفتم که گفت اگر مارک کیلومتر شما Crouse باشد دارای باگ است و باید به خود ما مراجعه کنید. ولی روز بعد صبح ساعت7.30 به نمایندگی تسلیم مراجعه کردم و بعد از کلی دردسر کشیدن برای پذیرش خودرو و نیم ساعت برای شروع کار تعمیرکاران در ساعت 8.30 بالاخره به مسئول واحد گفتم اگر امکان دارد که تعمیرکار نگاهی به ماشین بیندازد و آن را بررسی کند تا اگر تعمیر می شود منتظر بمانم، که مرا به تعمیرکار معرفی کرد ولی مسئول برقکار گفت که دستگاهش خراب است و به نفر بعدی آقای جنگ** ارجاع دارد تا نفر چهارم که کشف شد تمام دستگاههای عیب یاب در تسلیم خراب هستند و کاری نمیتوانند انجام دهند!!!! ساعت 9.30 از تسلیم بیرون رفتم و به سمت امداد خودرو در بلوار مدرس، گمرک حرکت کردم. بعد از کلی جستجو امدادخودرو را پیدا کردم که گفت اشکال مربوط به 405 ها میباشد و دستگاه ما برای تعمیر به تهران فرستادیم!!!!!!! دوباره به بیات مراجعه کردم و پس از پذیرش، مسئول برقکار گفت که نرم افزار آن را ریست کردم ولی باز هم درست کار نمی کند. دیگه حالم از این همه خرابی به هم میخوره اینجا که مرکز استانه و شهر بزرگی است، حال در یک شهر کوچک مردم باید چه بکنند. باید کفش آهنی داشته باشید و همت بالا تا از پس رفع عیب‌های این خودرو برآبید.
    • مشکل کیفیت تیغه برف پاک کن: تیغه برف پاک کن بی کیفیت می باشد و رد آب باقیمانده (بخصوص در قسمت انتهای برف پاک کن) روی شیشه می‌ماند.
    • تراز نبودن کاپوت: درب کاپوت در سمت راست مقداری بالاتر می ایستد به نحوی که یک انگشت به راحتی به زیر آن می رود و در سمت چپ این طور نیست. در ضمن قابلیت تنظیم نیز ندارد. البته این موضوع را در دو رانای دیگر هم بررسی کردم که همین مشکل وجود داشت.
    • نقص ضامن پشت سری راننده: بدون اینکه ضامن پشت سری راننده را فشار دهید و فقط با گرفتن پشت سری می توان آن را بالا و پایین کرد و عملا قفلی ندارد.
    • در حین حرکت درون خودرو صدای چرق و چرق به گوش میرسد.
    • در رفتن روکش درب راننده: روکش دربها تماما پلاستیکی است و درب راننده هم مقداری از جا در رفته است. هر بار آن را جا میزنم دوباره در می رود.
    • مشکلات بدنه: درب عقب سمت راننده مقداری بیرون زده است.
    • عدم تنظیم باد لاستیکها: چون ماشین نرم نبود برای تنظیم باد به آپاراتی رفتم. فشار باد 2 لاستیک روی 20، یکی 25 و فقط یکی به اندازه استاندارد آن یعنی 30 بود. باد لاستیکها را خالی و نیتروژن زدم. نمی دانم چرا از دو لاستیک عقب بین لاستیک و رِنگ، مقدار زیادی آب بیرون آمد. با نیتروژن هم مشکل خشکی کمکها تغییری نکرده است.
    • عدم هماهنگی و زیبایی پلاستیکهای بکار رفته در داخل اتاق: پلاستکهای بکار رفته در داخل اتاق در چند جا کوتاه یا زیادی بلند هستند و درست روی هم مچ نشده‌اند.
    • لبه برنده سپر عقب: در هنگام تمیز نمودن قسمت پایینِ درب جعبه عقب، قسمت سپر خیلی تیز و برنده است که در حال تمیز کردن سپر، دستم را برید و موجب خون ریزی انگشتم شد!
    • کج بودن درب (جعبه کوچک درون) داشبرد: درب داشبرد در هنگام بسته بودن، کج می‌ایستد و طرف راست آن درز بزرگی دارد.
    • رنگ زیر گل گیر سمت کمک راننده (محل جک) به اندازه حدوه 2 سانتی متر کِش آمده است!
    • خواستم ارتفاع صندلی را تنظیم کنم که دسته پلاستیکی آن کنده شد!
    • آمپر دمای موتور بالای نصف می ایستد و گاهی فقط به اندازه یک چهارم تا حد نهایی مانده که لامپ قرمز اخطار روشن شود و از موتور بوی سوختگی می آید.
    • طراحی نامناسب کیلومترشمار: کیلومتر شمار رانا در حال توقف روی 10 است! برای حل مشکل به 3 نمایندگی و امداد خودرو مراجعه کردم (توجه کنید که خودم به نزد امداد رفتم) که نتوانستند مشکل را رفع کنند یا جوابی قانع کننده بدهند. آخر سر نمایندگی بیات آن را با چند رانای دیگر مقایسه کرد و گفت چون همه همین طور هستند، پس مشکلی نیست! دوما وقتی عقربه سرعت را با بقیه تراز می کنید درست روی 10 ایستاده و موازی بقیه است پس اشکالی ندارد و سوما یک 206 هم همینطوری بود و نتیجه گیری کرد که در طراحی این گونه طراحی شده که در حال توقف با سرعت 10 کیلومتر حرکت کنید!
    • صدای بد موتور در صبح‌های سرد: صبحها که هوا سردتر است در ابتدای روشن شدن موتور، صدای موتر همراه وز و وز است و تا زمانی که موتور گرم شود ادامه دارد. این در حالی است که دمای هوا در زمستان شیراز اغلب اوقات بالای صفر درجه است. حال معلوم نیست در شهرهای سرد با دمای چند درجه زیرصفر چه صداهایی وجود خواهد داشت؟
    • پاشیده شدن آب گِل به درون موتور: بعد از همان رانندگی در باران که برف پاک کن خراب شد، کاپوت را بالا زدم و متوجه پاشیده شدن مقداری آب گِل به درون محفظه موتور در بخشهایی مانند زیرِ درب کاپوت ( در قسمت بالای تسمه های بدون حفاظ) و قسمت عقب محفظه موتور شدم و این در حالی است که از درون گودال یا آب جمع شدگی بزرگ عبور نکرده بودم که حتی اگر از درون گودال هم عبور می کردم، نبایستی این گِل پاشی به درون موتور اتفاق می افتاد.

    ی نشان می دهد. صدا و لرزش بدنه را به راحتی حس می کنید.
    3-خشک بودن کمک‌ها در دست‌اندازهای بزرگ: کمک های خودرو در دست‌اندازهای بزرگ نیز بسیار خشک است. روی دست اندازهای (آسفالتی در فاصله بین میدان احسان تا میدان معلم در شیراز) که با پراید به راحتی با 60-70 کیلومتر سرعت عبور می کردم، رانا دچا تکان شدید می شود. در دست انداز (از سمت پارک قوری نرسیده به زیرگذر پل چهارراه ریشمک) با سرعت حدود 70 کیلومتر خودرو آنچان تکانی خورد که باعث وحشت خودم و همسرم شد!!
    4-تفاوت رنگ اجزای داشبرد: رنگ داشبرد با رنگ بقیه تزئیات داخلی متفاوت است. رنگ آن خاکستری تیره است ولی رنگ بقیه تزئینات مشکی است. ضمنا رنگ روی ایربگ (راننده) مشکی ولی اطراف آن (فرمان خودرو) خاکستری تیره است.
    5-خش افتادن داشبرد حتی با نوک انگشت (همان ناخن): این یکی را خودم هم باورم نمی شد و فکر نکنید که دروغ می گویم. در یک سایت در مورد خش افتادن داشبرد خواندم ولی مثل شما باورم نشد تا زمانی که خودم با نوک ناخن کوتاه روی آن کشیدم و به راحتی خط افتاد. باورم نمی شد. چند بار دست کشیدم ولی پاک نشد، بعد با کهنه خیس کشیدم ولی خط افتاده بود و بدتر می‌‌شد. درب فیوزها در زیر داشبرد را برداشتم و با ناخن یک گوشه آن کشیدم با کمال تاسف به راحتی خط می افتاد.
    حال جایی از خودرو که همیشه در مقابل آفتاب است و بیشترین احتمال اسیب فیزیکی را دارد، چگونه می خواهد چند سال دوام بیاورد. همین الان آن خط کوچک مثل یک زخم به زشتی دیده می شود و بعد از چند سال و آفتاب خوردن معلوم نیست که چه بلایی به سر آن خواهد آمد؟!! ضمنا باعث افتخار ایران خوردو است که بگویم قسمت ایربگ کمک راننده (به راحتی بقیه جاها) خط نمی افتد! ولی رنگ آن مشکی است!
    6-خش افتادن روکش ایربگ راننده: رنگ روکش ایربگ روی فرمان مشکی است و با ناخن خط می افتد ولی بدلیل طرح روی آن، اثر خط و خراش به زشتی روی داشبرد نیست.
    7-خش افتادن قاب بین ضبط و کلیدهای وسط داشبرد: این قطعه خوشبختانه با ناخن خط نمی افتد ولی با وسایل کمی محکمتر به راحتی تغییر رنگ می دهد.
    8-مشکل کیفیت صندلی راننده: کیفیت صندلی راننده به شدت پایین است. روکش صندلی کاملا از ابر زیر آن جدا است. وقتی که روی صندلی فشار می آورید، روکش آن کاملا جدا از ابر می ایستد و ظاهر نازیبایی دارد. روکش صندلی ماشین من در سمت راست همین الان کنده (پاره) شده است.
    9-مشکل کیفیت صندلی راننده: ابر صندلی خیلی نرم است و به راحتی پایین می‌رود و حس راحتی را ایجاد نمی‌کند. چون ابر خیلی پایین می‌رود مثل این می ماند که کف خودرو نشسته اید و زمانی که روی آن می نشینید پایین می روید و نمی توانید جلوی خودرو را ببینید.
    10-مشکل کیفیت صندلی راننده: هنگامی که پا را بر روی پدال گاز فشار میدهید، به دلیل کم بودن ضخامت (یا همان ارتفاع) صندلی، قسمت زیر ران پای شما روی صندلی قرار نمی گیرد و این موضوع باعث می شود که وزن پای شما بر روی کف پاشنه پا بیفتد و باعث خستگی زیاد پایتان در هنگام رانندگی شود.
    11-مشکل کیفیت صندلی: هنگامی که روی صندلی فشار می دهید. نخی که دو قسمت پارچه را به هم دوخته بطور کامل دیده می شود و از پارچه‌ی روکش جدا شده و درز آن باز می شود!
    12-مشکل کیفیت صندلی: جنس روکش صندلی ها بسیار نامرغوب و بی کیفیت است. مثلا طول پرزهای آن به یک اندازه نیست و در بین آنها پرز بلندتر وجود دارد و ...
    13-مصرف بالای سوخت: برای تعیین مقدار مصرف 3 بار فقط 5 لیتر بنزین زدم تا بتوانم با روشن شدن چراغ بنزین مصرف را محاسبه کنم. در شهر (بدون حرکت در ترافیک) مصرف رانا حدود 12 لیتر در 100 کیلومتر می باشد که یک فاجعه است. در حدود دو برابر مقدار تبلیغ شده است. به نمایندگی مراجعه کردم که گفتند مصرف رانا تا 6-7 هزار کیلومتر اول حدود 10-12 لیتر در 100 کیلومتر است که در اکثر موارد بعدا کاهش می‌یابد ولی اگر کاهش نیافت، بعدا به نمایندگی برای رفع عیب آن مراجعه کنید!
    14-تفاوت مدل خودرو با دفترچه راهنمای تحویل شده: دفترچه‌ای که تحویل شده است مربوط به مدل معمولی رانا می باشد ولی رانای بنده LX است که هنوز ایران خودرو برای آن دفترچه ای تولید نکرده است. نشانگرهای روی صفحه کیلومترشمار در مدل معمولی و LX متفاوت هستند که در دفتر راهنما مدل معمولی توضیح داده شده است.
    15-عدم حرکت افقی پشت سری صندلی راننده: در دفترچه راهنما نحوه حرکت دادن افقی پشت سری صندلی جلو نشان داده شده است ولی پشت سری صندلیها فقط بطور عمودی حرکت می کنند و قابلیت تنظیم افقی ندارند.
    16-جعبه فیوزهای خوردو فاقد فیوز اضافی است و اگر در بیابان یا جاده ناگهان فیوزی بسوزد بدانید که بدبخت شده اید. درخودرویی مثل پراید در جعبه ای 5 عدد فیوز اضافی به مشتری داده می شد. البته چند تا فیوز در قسمتی از جعبه داخلی وجود دارد (که دور آنها چسب برق پیچانده شده!) و نتواتستم برای آنها کاربردی در دفتر راهنما پیدا کنم.
    17-جعبه فیوزهای (داخل کابین و موتور) فاقد هر گونه راهنما هستند و برای فیوزها و رله ها فقط شماره نوشته شده است. البته چیدمان آنها با تصاویر درون راهنما و درب فیوزها متفاوت است. پس حتما همیشه دفترچه راهنما را در خودرو نگه دارید تا در زمان نیاز با پیدا کردن شماره آن در دفترچه بتوانید نوع عملکرد و آمپر فیوز را پیدا کنید.
    18-هر بار در ابتدای حرکت، دنده 2 به راحتی جا نمی رود و نیاز به فشار زیاد دارد. البته پس از چندین بار جا رفتن و گرم شدن خوردو، دنده 2 روان تر جا می رود. یک بار هم دنده 1 با صدای تق خیلی بلند به خلاصی منتقل شد.
    19-عدم وجود نمد زیر کاپوت: نمد داخل کاپوت در خوردوهای تحویلی وجود ندارد. وقتی که در باران رانندگی می کنید بطور مداوم از روی کاپوت، بخار بلند می شود. مطمئنا به مرور زمان اگر رنگ کاپوت نسوزد، رسوبات آبی که بخار شده موجب جِرم گرفتن رنگ کاپوت خواهد شد. قیمت آزاد نمد 25000 تومان می باشد که شرکت سازنده با عدم نصب آن مثلا برای خودش صرفه جویی (دزدی قانونی) کرده است ولی مطمئنا قیمت نمد برای ایران خودرو خیلی کمتر است.
    20-عدم وجود فیلتر هوای کابین: فیلتر هوای کابین توسط ایران خودرو باز هم صرفه جویی شده است. برای خرید و نصب آن به چند تعویض روغنی مراجعه کردم که هیچکدام نداشتند و گفتند که رانا فیلتر هوای داخلی ندارد ولی با تماس به نمایندگی معلوم شد که دارد ولی موجود نیست! در ضمن محل ورود هوا (به فیلتر هوا) در زیر برف پاک‌کن‌ها است که باعث ورود آب باران به درون فیلتر خواهد شد.
    21-انتقال لرزش موتور به راننده: لرزش موتور از طریق پدال گاز به راحتی به پای راننده منتقل می شود. این لرزش در طولانی مدت موجب خستگی راننده می شود.
    22-انتقال لرزش موتور به بدنه: لرزشی در دور موتور بین 2000 تا 2500 دور به صندلی راننده منتقل می شود و باعث ویبره شدن صندلی و در نتیجه خستگی راننده می‌شود. دقیقا راننده می تواند گازخوردن ماشین را در پشت کمرش احساس کند.
    برای حل این مشکل به 3 نمایندگی تسلیم، حدادیان و بیات مراجعه کردم که هر کدام چیزی گفتند ولی پاسخ مشترک آنها رانندگی بیشتر برای مشخص تر شدن اشکال بود.
    23-کلاچ خیلی نرمی دارد (داشت) ولی به مرور زمان در حال سفت شدن است و به نرمی و روانی روز اول نیست.
    24-ورود آب به مه شکن جلو: دو روز پس از بارندگی متوجه بخارزدگی در مه شکن جلو سمت کمک راننده شدم. چون برای مراجعه به نمایندگی وقت نداشتم، چند روز بعد که مراجعه کردم مقدار بخار آنقدر نبود که ادعایم را نشان دهد و نمایندگی هم به آن توجهی نکرد. (هر چه سوراخ بزرگتر باشد، آب زودتر وارد و بخار هم زوتر خارج می شود!). ولی چراغ جلوی چند رانا را دیدم که دارای بخارزدگی زیادی بودند.
    25-عدم وجود تعهد به مشتری: در 2 نمایندگی شاهد سوال و جواب یکسان و جالبی بین مشتری و کارمندان نمایندگی ایران خودرو در زمان تعیین هزینه تعمیر بودم. کارمند از مشتری پرسید که آیا خودرو را از نمایندگی آنها تحویل گرفته‌ است و وقتی که با جواب منفی روبرو می‌شد، می گفت که گارانتی ندارد ولی اگر از خودشان تحویل گرفته بود سعی می کردند یک جوری درستش کنند که به نفع مشتری و شامل گارانتی شود.
    نتیجه‌ای که از این ماجرا گرفتم این بود که اگر کسی خواست این اشتباه را بکند که از ایران خوردو خرید کند، حتما باید به نزدیکترین نمایندگی که می خواهد برای تعمیر (که حتما لازم می شود) مراجعه کند و از آن خوردو را بخرد تا در دوره گارانتی کمتر به مشکل برخورد کند.
    این مشکل برای رفع عیب حسگر درب صندوق عقب ماشین خودم هم بوجود آمد. نمایندگی حدادیان گفتند که رگلاژ و تنظیمات خودرو فقط در تعهد نمایندگی است که خودرو را تحویل داده و در سایر نمایندگی‌ها گارانتی ندارد و مشمول هزینه است.
    26-عملکرد نادرست نشانگر بازبودن درب جعبه عقب: اگر درب جعبه عقب را باز کنید و بعد آن را محکم نبندید و فقط آن را پایین بیاورید، نشانگر جلوی داشبرد، بسته بودن درب را نشان می دهد.
    برای رفع این مشکل و چند مشکل دیگر به نمایندگی حدادیان رفتم. اول گفت که همه راناها همین طوری است. بعد که اصرار کردم حسگر فشاری آن را تنظیم کرد ولی باز هم درست نشد و بستن درب هم دچار مشکل شد. تعمیرکار برگه را امضا کرد و وقتی که برای تسویه حساب رفتم بابت کار انجام نشده برای خودرویی که دارای گارانتی بود. اجرت 5000 تومانی برای 7دقیقه کار طلب شد. بنده گفتم مگر گارانتی نیست؟ که جواب شنیدم فقط در نمایندگی که تحویل گرفتی این کار جزء گارانتی است!
    27-عدم پشتیبانی امداد خوردو: در بارندگی برف پاک کن خوردو خراب شده بود و بدلیل مشخص نبودن جلو، ادامه حرکت به هیچ وجه امکان‌پذیر نبود. با تکیه به کارت 3 ستاره (زپرتی با قیمت بیش از 900.000 تومان) به امداد خودرو 096440 تماس گرفتم که گفتند برف پاک کن امداد ندارد! می توانی خودرو را در جایی که هستی پارک کنی و پس از اتمام بارندگی به نمایندگی برای تعمیر مراجعه کنی!!! قابل توجه که خودرو فقط 160 کیلومتر راه رفته بود! تماس گرفتن با 096440 فقط ایجاد هزینه برای موبایل است!
    28-خرابی آمپر بنزین: چراغ بنزین روشن شد، کیلومتر شمار را صفر کردم و پس از طی 42 کیلومتر در پمپ بنزین (جنب پارک بانوان) باک 38 لیتر بنزین جا گرفت و پس از کلی قطره قطره زدن و التماسش کردن نهایتا فقط 41 لیتر بنزین جا گرفت ولی پس از روشن کردن خودرو، آمپر بنزین روی نصف ایستاد!! چند بار خاموش و روشن کردم ولی حرف مرد یکی بود و فایده ای نداشت. پس از توقف شبانه در صبح روز بعد آمپر بنزین روی حد نهایی ایستاد! (توجه باک به راحتی هوا میگیرد و قابلیت خالی شدن هوا برای راحتی سوختگیری را ندارد.)
    برای رفع مشکل آمپر از امداد خودرو مشاوره گرفتم که گفت اگر مارک کیلومتر شما
    Crouse باشد دارای باگ است و باید به خود ما مراجعه کنید. ولی روز بعد صبح ساعت7.30 به نمایندگی تسلیم مراجعه کردم و بعد از کلی دردسر کشیدن برای پذیرش خودرو و نیم ساعت برای شروع کار تعمیرکاران در ساعت 8.30 بالاخره به مسئول واحد گفتم اگر امکان دارد که تعمیرکار نگاهی به ماشین بیندازد و آن را بررسی کند تا اگر تعمیر می شود منتظر بمانم، که مرا به تعمیرکار معرفی کرد ولی مسئول برقکار گفت که دستگاهش خراب است و به نفر بعدی آقای جنگ** ارجاع دارد تا نفر چهارم که کشف شد تمام دستگاههای عیب یاب در تسلیم خراب هستند و کاری نمیتوانند انجام دهند!!!! ساعت 9.30 از تسلیم بیرون رفتم و به سمت امداد خودرو در بلوار مدرس، گمرک حرکت کردم. بعد از کلی جستجو امدادخودرو را پیدا کردم که گفت اشکال مربوط به 405 ها میباشد و دستگاه ما برای تعمیر به تهران فرستادیم!!!!!!! دوباره به بیات مراجعه کردم و پس از پذیرش، مسئول برقکار گفت که نرم افزار آن را ریست کردم ولی باز هم درست کار نمی کند. دیگه حالم از این همه خرابی به هم میخوره اینجا که مرکز استانه و شهر بزرگی است، حال در یک شهر کوچک مردم باید چه بکنند. باید کفش آهنی داشته باشید و همت بالا تا از پس رفع عیب‌های این خودرو برآبید.
    29-مشکل کیفیت تیغه برف پاک کن: تیغه برف پاک کن بی کیفیت می باشد و رد آب باقیمانده (بخصوص در قسمت انتهای برف پاک کن) روی شیشه می‌ماند.
    30-تراز نبودن کاپوت: درب کاپوت در سمت راست مقداری بالاتر می ایستد به نحوی که یک انگشت به راحتی به زیر آن می رود و در سمت چپ این طور نیست. در ضمن قابلیت تنظیم نیز ندارد. البته این موضوع را در دو رانای دیگر هم بررسی کردم که همین مشکل وجود داشت.
    31-نقص ضامن پشت سری راننده: بدون اینکه ضامن پشت سری راننده را فشار دهید و فقط با گرفتن پشت سری می توان آن را بالا و پایین کرد و عملا قفلی ندارد.
    32-در حین حرکت درون خودرو صدای چرق و چرق به گوش میرسد.
    33-در رفتن روکش درب راننده: روکش دربها تماما پلاستیکی است و درب راننده هم مقداری از جا در رفته است. هر بار آن را جا میزنم دوباره در می رود.
    34-مشکلات بدنه: درب عقب سمت راننده مقداری بیرون زده است.
    35-عدم تنظیم باد لاستیکها: چون ماشین نرم نبود برای تنظیم باد به آپاراتی رفتم. فشار باد 2 لاستیک روی 20، یکی 25 و فقط یکی به اندازه استاندارد آن یعنی 30 بود. باد لاستیکها را خالی و نیتروژن زدم. نمی دانم چرا از دو لاستیک عقب بین لاستیک و رِنگ، مقدار زیادی آب بیرون آمد. با نیتروژن هم مشکل خشکی کمکها تغییری نکرده است.
    36-عدم هماهنگی و زیبایی پلاستیکهای بکار رفته در داخل اتاق: پلاستکهای بکار رفته در داخل اتاق در چند جا کوتاه یا زیادی بلند هستند و درست روی هم مچ نشده‌اند.
    37-لبه برنده سپر عقب: در هنگام تمیز نمودن قسمت پایینِ درب جعبه عقب، قسمت سپر خیلی تیز و برنده است که در حال تمیز کردن سپر، دستم را برید و موجب خون ریزی انگشتم شد!
    38-کج بودن درب (جعبه کوچک درون) داشبرد: درب داشبرد در هنگام بسته بودن، کج می‌ایستد و طرف راست آن درز بزرگی دارد.
    39-رنگ زیر گل گیر سمت کمک راننده (محل جک) به اندازه حدوه 2 سانتی متر کِش آمده است!
    40-خواستم ارتفاع صندلی را تنظیم کنم که دسته پلاستیکی آن کنده شد!
    41-آمپر دمای موتور بالای نصف می ایستد و گاهی فقط به اندازه یک چهارم تا حد نهایی مانده که لامپ قرمز اخطار روشن شود و از موتور بوی سوختگی می آید.
    42-طراحی نامناسب کیلومترشمار: کیلومتر شمار رانا در حال توقف روی 10 است! برای حل مشکل به 3 نمایندگی و امداد خودرو مراجعه کردم (توجه کنید که خودم به نزد امداد رفتم) که نتوانستند مشکل را رفع کنند یا جوابی قانع کننده بدهند. آخر سر نمایندگی بیات آن را با چند رانای دیگر مقایسه کرد و گفت چون همه همین طور هستند، پس مشکلی نیست! دوما وقتی عقربه سرعت را با بقیه تراز می کنید درست روی 10 ایستاده و موازی بقیه است پس اشکالی ندارد و سوما یک 206 هم همینطوری بود و نتیجه گیری کرد که در طراحی این گونه طراحی شده که در حال توقف با سرعت 10 کیلومتر حرکت کنید!
    43-صدای بد موتور در صبح‌های سرد: صبحها که هوا سردتر است در ابتدای روشن شدن موتور، صدای موتر همراه وز و وز است و تا زمانی که موتور گرم شود ادامه دارد. این در حالی است که دمای هوا در زمستان شیراز اغلب اوقات بالای صفر درجه است. حال معلوم نیست در شهرهای سرد با دمای چند درجه زیرصفر چه صداهایی وجود خواهد داشت؟
    44-پاشیده شدن آب گِل به درون موتور: بعد از همان رانندگی در باران که برف پاک کن خراب شد، کاپوت را بالا زدم و متوجه پاشیده شدن مقداری آب گِل به درون محفظه موتور در بخشهایی مانند زیرِ درب کاپوت ( در قسمت بالای تسمه های بدون حفاظ) و قسمت عقب محفظه موتور شدم و این در حالی است که از درون گودال یا آب جمع شدگی بزرگ عبور نکرده بودم که حتی اگر از درون گودال هم عبور می کردم، نبایستی این گِل پاشی به درون موتور اتفاق می افتاد.

    3 کاربر به خاطر ارسال مفید runna1120 از ایشان تشکر کرده اند:

    ata.ahvaz (سه شنبه 17 دی 92),farshad4net (سه شنبه 23 اردیبهشت 93),soroushshir (چهارشنبه 09 بهمن 92)


  10. #20
    کاربر انجمن کاربر انجمن
    تاریخ عضویت
    دی 1392
    خودروی من
    ranna
    نوشته ها
    5
    تشکر
    0
    تشکر شده 7 بار در 3 ارسال
    بعد از افاضات وزیر محترم صنایع یک رانای کاردکسی خریدم. یکسری از عیب هایی که برای خودروی راناlx بنده به وجود آمد در ادامه آورده شده است. قبل از خرید خودرو در اینترنت برای پیدا کردن نظرات مشتریان جستجو کردم ولی چیزی پیدا نکردم. ای کاش یک نفر مطالب زیر را می نوشت و مرا در انتخابم کمک می کرد.
    شاید یک دارنده رانای دیگر بگوید که خودروی من این مشکلات را ندارد، این هم می تواند درست باشد ولی شرکتهای صنعتی، گواهینامه‌های گوناگون کیفیت را دریافت می کنند برای اینکه تضمین کنند که کیفیت تمام محصولات آنها یکی باشد و نه اینکه چند تا خوب بسازند و یکی یا چند تا خراب و مشکل‌دار؟
    مشکلاتی که در ادامه آورده شده اند مربوط به یک خودروی با کارکرد زیر 500 کیلومتر و تحویلی دی92 می باشند. مبادا خیال کنید که این خودرو چند 100 هزار کیلومتر کار کرده است!
    موارد را چندین بار به شکایات ایران خودرو (شماره تلفن: ۴۸۹۰۱(۰۲۱) البته با پیگیری فقط هزینه تلفن را به ضررتان اضافه می کنید) با کاربران شماره 44، 150 و ... طرح موضوع کردم ولی چیزی عایدم نشد.
    بسیاری از این موارد در چندین تماس با مرکز پشتیبانی مشتریان ایران خودرو (096440) مطرح گردید ولی کسی پیگیر رفع و جوابگویی نبود. برای اتمام حجت و رفع تکلیف در تاریخ 07/10/92 ساعت 20 و 20:30 با دوبار تماس با این مرکز و صحبت با یک کاربر زن و کاربر شماره 17 بسیاری از موارد آورده شده در لیست را برای آنها خواندم و تقاضای پیگیری دادم ولی پاسخ آن‌ها به گونه ای بود که این مشکلات مربوط به ایران خودرو هستند و ما فقط یک کاربر هستیم که به ما مربوط نمی‌شود و قابل حل نیستند!!! بنده هم به آنها گفتم اگر حاضر نیستید صدای مشتری که به خرج خودش با شما صحبت می‌کند را بشنوید. این موارد را از طریق اینترنت و ... به اطلاع سایر مشتریان میرسانم تا شاید آنها بشنوند و عبرت بگیرند ولی گفتند که برایشان مهم نیست!
    مزایا:
    موتور خودرو شتاب خوبی دارد ولی با سرنشین کامل آن را امتحان نکردم که آیا افت شتاب دارد یا نه؟ در ضمن بعضی ها معتقدند که شتاب ثانویه ضعیفی دارد ولی امتحان نکردم.
    ضبط خودرو کیفیت صدای خوبی دارد.
    چهار چرخ آن ترمز دیسکی است ولی پس از مشکلاتی که در سایر اجزای آن به وجود آمد تاکنون جرات نکرده ام که محکم ترمز کنم و آن را امتحان کنم.
    فرمان نرم است. دنده خوش دست است. رانا از جلو و عقب خودرویی زیبا است ولی از زاویه بغل، بطور کاملا دقیق مشابه با 206 است و ...
    مشکلات:
    وزیر صنایع افاضات می فرمایند که خوردو ساز باید خودروی مشکل دار را از مشتری بگیرد و یکی دیگر تحویل دهد و چیزی به مشتری نگوید و بعد بررسی کند که مشکل چیست؟!!!! این وزیر محترم کلا توی توهم است. تمام اسناد خوردو را امضا نکرده بودم که متوجه عدم وجود 2قطعه در خودروی تحویلی شدم و فقط چون پول آن را پرداخت کرده بودم و نصف اسناد را امضا کرده بودم گفتند که مجبوری آن را ببری و حتی آن را تا زمان رفع عیب نگه نمی داریم. همینیه که هست می‌خوای بخواه، نمی‌خواهی مجبوری ببری! در ادامه سایر مشکلات آورده شده است:
    1-در ایران خودرو کسی مسئول حل مشکل شما نیست و وظیفه حل مشکل خودروی (دارای کارت طلایی 3ستاره) شما را ندارد و همه می‌خواهند از سر ترحم لطفی به شما بکنند. مثلا برای مشکل عدم وجود 2قطعه رله (فن دور تند و کند که حرکت بدون آن غیر ممکن است) در خودروی تحویلی به اینجانب اتفاقات زیر رخ داد.
    نمایندگی 2223 کازرون گفت که قطعه توی بازار فراوان موجود هست راحت 3-4 هزار تومن گیرت می آید، الان نمایندگی تعطیله (به دروغ) والا برایت می آوردم (ناگفته نماند که کلی بحث و جدل کردم ولی خودرو را پس نگرفتند). پس از کلی (حدود3هفته) جستجو در شیراز بالاخره نمایندگی اسماعیلی گفت که رله رانا اصلا توی بازار موجود نیست، برو مرکز ایران خودرو در شیراز شکایت کن این هم آدرسش. در شکایات مرکزی آقای رضازاده 0917707000 گفت آخی میبایستی تحویل نمی گرفتی حالا کاری از دست من بر نمیاد ولی شکایتتو توی سیستم نوشتم برو بگرد، پیدا میشه!. رفتم پیش آقای شکاری توی همون مرکز شکایات (یکی پیدا شد که وظیفشو انجام بده) به نمایندگی گفت که باید قطعه را تامین کنی و نمایندگی آقای سپرهم کازرونی گفت چشم!؟ ولی بعدش که خودم تماس گرفتم گفت باید ماشینو از شیراز 150 کیلومتر بیاوری کازرون تا پذیرش کنم و بتوانم درخواست بزنم!!!!! به دوتا نمایندگی رفتم که محلی به مشکلم ندادند و گفتند برو از همون جایی که خریدی درخواست بده.
    به نمایندگی حدادیان در شیراز رفتم مسئولش آقای عاب** پس از کلی کش و قوس امدن (حدود بیش از 2ساعت جستجو در اطلاعات خودرو در اینترنت و راه انداختن سایر مشتریان) گفت که فردا درخواستتان ثبت می شود. وقتی برای ثبت همان روز اصرار کردم گفت که دارم کمکت می کنم (حل مشکل شما وظیفه من نیست) اگر زیادی پاپیچ شوی می گویم که نمی شود و هر وقت قطعه رسید خودم زنگ می زنم، مبادا شما زنگ بزنید کلی کار دارم (البته چند بار دیگه هم همین جمله را گفته بود ولی باز دستش درد نکنه) ..... در کل کسی مسئول حل مشکل شما نیست و شما را مثل توپ پاسکاری می کنند.

    3 کاربر به خاطر ارسال مفید runna1120 از ایشان تشکر کرده اند:

    ata.ahvaz (سه شنبه 17 دی 92),farshad4net (سه شنبه 23 اردیبهشت 93),soroushshir (چهارشنبه 09 بهمن 92)


صفحه 2 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین

LinkBacks (?)

  1. پنجشنبه 23 مرداد 93, 12:02 بعد از ظهر
  2. چهارشنبه 22 مرداد 93, 03:34 بعد از ظهر
  3. دوشنبه 20 مرداد 93, 04:30 بعد از ظهر
  4. شنبه 18 مرداد 93, 09:47 بعد از ظهر
  5. شنبه 18 مرداد 93, 03:15 بعد از ظهر
  6. جمعه 17 مرداد 93, 10:51 قبل از ظهر
  7. چهارشنبه 15 مرداد 93, 05:27 بعد از ظهر
  8. دوشنبه 13 مرداد 93, 08:59 بعد از ظهر
  9. دوشنبه 13 مرداد 93, 05:56 قبل از ظهر
  10. یکشنبه 12 مرداد 93, 03:53 بعد از ظهر
  11. یکشنبه 12 مرداد 93, 05:49 قبل از ظهر
  12. شنبه 11 مرداد 93, 01:40 بعد از ظهر
  13. جمعه 10 مرداد 93, 12:20 قبل از ظهر
  14. پنجشنبه 09 مرداد 93, 08:44 بعد از ظهر
  15. دوشنبه 29 اردیبهشت 93, 09:36 قبل از ظهر

موضوعات مشابه

  1. رنوی توینگوی دوپینگی
    توسط شاهین در انجمن رنو Renault
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: دوشنبه 27 شهریور 91, 10:55 بعد از ظهر

بازدید کنندگان با جستجوی های زیر این صفحه را پیدا کرده اند

مشکلات رانا

معایب رانا

مشکلات خودرو رانامشکلات خودروی رانامشكلات رانامشکل راناایرادات خودروی رانااشکالات راناایرادات راناايرادات رانامعایب خودرو راناایراد رانامشکلات ماشین راناایرادهای راناآمپر آب رانا مشکلات فنی خودرو راناسوئیچ راناایراد های رانامصرف سوخت رانامشکلات رانا lxانجمن راناایرادات خودرو رانامعايب رانااشکالات فنی رانامشكلات فني خودرو رانا

Members who have read this thread : 219

You do not have permission to view the list of names.

کلمات کلیدی این موضوع

111، 131، 132، 1600، 2000، 2010، 206، 405، ecu، iphone، iraniantuning.com، tapatalk، tu5، tuning، فن موتور، فنی، فیلتر هوا، فرمون، فرمان، فروش، قفل، قیمت، قیمت نمد، قطعه، قطعات، لوله، لوازم، لوازم ماشین، لیفان، لیتر، لامپ، مقایسه، مه شکن، مه شکن جلو، موبایل، موتور، موتور خودرو، مکانیکی، مگان، ماشين، ماشین، ماشین من، ماشین ایرانی، ماشین خارجی، محفظه، محفظه موتور، محاسبه، محصولات، مدل، مرکزی، مزایا، مزایا و معایب، مشکل، مشکلات رانا، مشاوره، مصرف، مصرف سوخت، معرفی، نقص، نمد زیر کاپوت، نمره منفی، نوشته، نیاز، نیتروژن، چیست؟، چالوس، نحوه، نرم افزار، چراغ زنون، چرخ، نصب سنسور، هیدرولیک، های، هزینه، ویتارا، وجود، یعنی، کلوپ، کلوپ رانا، کلاچ، کمک، کنید، کولر، کوتاه، کپسول، کاپوت، کاپوت رانا، کارا، کردن، گمرک، گاز دادن، پلاک، پمپ، پمپ بنزین، پول، پیکان، پیشرانه، پژو، پژو 206، پژو 405، پژو پارس، پارس تندر، پارس خودرو، پدال گاز، پراید، www.iraniantuning.com، ؟، آمپر، آمدن، آینه های بغل، آپاراتی، آتش نشانی، ال 90، انتقال، انجمن، ايران خودرو، ای سی یو، ایموبلایزر، ایران، ایران خودرو، ایرانی، ایراد، ایربگ، اکسیژن، اگزوز، اتومات، اتاق، ارتفاع، ارتفاع صندلی، استاندارد، استارت، اظهار، بنزین، باک، باتري، باتری، بار، بازی، بازار، باطری، بحث، بدنه، برق، برای، تندر، تندر 90، توليد، توجه، تیپ، تیغه برف پاک کن، تایر، تاپیک، تبلیغ، ترمز، ترمز دیسکی، ترافیک، تسمه، تصاویر، تعمير، تعمیر، جاده، جدول نمره منفی، خواب، خود، خودرو، خودرو رانا، خودرو سازی، خودروی رانا، خودرویی، خاکستری، خرید، خرید خودرو، دمای موتور، دنده، دنده عقب، دوم، دور موتور، دیفرانسیل عقب، داخل خودرو، داخلی، دادن، دارند، دزدی، رفع عیب، رله، رنگ، رهیاب، روکش صندلی، روش، روغن، روغن زدن، رینگ، رگلاژ، رانندگی، رانا، رانا یا، رانا یا 206، رانا خوبه، رانای مشکی، رانای ایرانخودرو، راهنمای خودرو، راهنمایی، راست، زمستان، زنون، سفر، سمند، سمت راست، سنسور، سنسور اکسیژن، سوخت، سيالات، سيستم، سیستم، سیستم صوتی، سالم، سايپا، سایپا، سایپا 132، سایت، ساعت، سبقت، سرقت، سرعت، شما، شمال، شهر، شود، شيشه، شتاب، شتاب خودرو، شده، شرکت، صفحه، صفحه کیلومتر، صفر، صنایع، صندلی ماشین، صندوق، صنعت خودرو، صوتی، ضبط، ضبط خودرو، ضعف، طراحی، طرح، عکس

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
نام‌نویسی
درباره ما

سی ام مرداد ماه سا ل 91 بود که تصمیم بر ایجاد تیونینگ ایرانیان گرفتم ؛ تجارب زیادی کسب شد اما مهم ترین شعار و هدف ما خدمت به دوستان و عاشقان ماشین است! این انجمن ، به جرات اولین انجمنی است که میان کاربران و مدیران آن تفاوتی نیست و تمامی کاربران با مدیران احساس راحتی می کندد.هرچه داریم ازشماست! تنهایمان نگذارید!

ارسال پیام به مدیر سایت
دوستان ما
لینک های مفید
ابزار ها
بارگذاری مجدد کد امنیتی مندرج در تصویر را وارد کنید: